Добродошли на званичну веб презентацију Основне школе „Јосиф Панчић”

Дешавања

ЗАВРШНИ ИСПИТ 2024.

https://mojasrednjaskola.gov.rs/

еВежбаоница

КОНКУРС ЗА УПИС УЧЕНИКА У ПРВИ РАЗРЕД СРЕДЊЕ ШКОЛЕ

СТРУЧНО УПУТСТВО ЗА СПРОВОЂЕЊЕ ЗАВРШНОГ ИСПИТА

УПУТСТВО ЗА УЧЕНИКЕ И РОДИТЕЉЕ

УПУТСТВО ЗА ПОСТУПАК ПРИГОВОРА НА РЕЗУЛТАТЕ ЗИ

ЗАВРШНИ ИСПИТ

ЗАВРШНИ ИСПИТ је заказан за 17, 18. и 19. јун 2024. године.

Током ова три дана, матуранти ће решавати задатке у оквиру три теста:

  • Српски језик и књижевност, односно матерњи језик и књижевност,
  • Математика,
  • Један од пет предмета које су могли да бирају са листе наставних предмета из природних и друштвених наука: Биологија, Географија, Историја, Физика и Хемија.

Испит сва три дана почиње у 9:00 часова и траје 120 минута.

Ученици су дужни да у школу дођу најкасније до 8:00 часова сва три дана одржавања испита.

Дозвољени прибор за ученике:

ЗА СРПСКИ/МАТЕРЊИ ЈЕЗИК И ТЕСТ ИЗ ИЗАБРАНОГ ПРЕДМЕТА – графитна и плава хемијска оловка (не пиши бриши), гумица,

ЗА МАТЕМАТИКУ – графитна оловка, плава хемијска оловка (не пиши бриши), гумица, троугао, лењир и шестар;

– У просторији у којој полаже испит ученик седи на месту са редним бројем које одговара редном броју на Јединственом списку ученика;

– Од личних ствари на испит се може унети само вода/освежавајући напитак, а све остале ствари обавезно се одлажу на посебно место током трајања испита.

 Тестови на завршном испиту садрже задатке којима се проверава оствареност образовних стандарда дефинисаних на три нивоа постигнућа – основном, средњем и напредном. Досадашња пракса је показала да су на тестовима од 20 задатака, 9 задатака основног нивоа, седам средњег и четири задатка напредног нивоа.

Овде погледајте и све важне датуме за полагање мале матуре и упис у средњу школу.

Како се рачунају бодови за упис у средњу школу?

За упис у четворогодишњу средњу школу неопходно је да ученик оствари укупно најмање 50 бодова, од могућих 100. Када кажемо укупно, онда мислимо на бодове који се добијају на основу успеха оствареног у шестом, седмом и осмом разреду и оне остварене на завршном испиту. Од укупно 100 бодова, ученик на основу општег успеха из школе може да оствари највише 60 бодова, а на основу мале матуре 40 бодова.

Да бисте израчунали број бодова које ученик носи из школе, потребно је да саберете општи успех ђака у 6, 7. и 8. разреду и да их помножите са 4.

(4.50 + 4.47 + 5.00) *4= 55.88

Бодови са тестова рачунају се на следећи начин:

Тест из српског језика – највише 14 бодова

Тест из математике – највише 14 бодова

Тест из изабраног предмета – највише 12 бодова.

Сваки од тестова има укупно 20 задатака, а сваки задатак носи 1 поен. Број бодова на завршном испиту се добија тако што се остварен број поена на тесту из српског језика и математике (максимално 20) множи са 0.70, док на тесту из изборног предмета са 0.60.

Пример:

Ученик је тачно урадио 15 од 20 задатака из српског језика. То значи да је освојио укупно 15*0,7=10,5 бодова из српског језика.

Ако је из математике имао 17 тачно урађених задатака, онда је из тог теста освојио 17*0,7=11,9 бодова.

Код трећег теста рачуна се другачије. Ученик који је тачно решио, рецимо, 18 задатака, своје бодове рачуна тако што 18 помножи са 0,6. Дакле, 18*0.6=10.8 бодова.

Ученик из овог примера са завршног теста носи укупно 10,5 + 11,9 + 10,8 = 33,2 од могућих 40 бодова.

ЦРВЕНЕ КЊИГЕ ФЛОРЕ И ФАУНЕ 

Са часова биологије:

ЦРВЕНЕ КЊИГЕ ФЛОРЕ И ФАУНЕ
 (изложба ученичких радова
петог и осмог разреда)
Црвене књиге су веома важан корак у заштити угрожених врста у којима се објављују научни подаци о степену угрожености врста.
Циљ израде црвених књига:
сагледавање угрожености врста и предлог мера за њихову заштиту.
Ученици су истраживали и прикупљали податке о угроженим врстама користећи различите изворе информација, правили црвене књиге по датом упутству од стране предметног наставника.
    ….Предметни наставник,
         Емилија Максимовић

ШКОЛСКИ ХЕРБАРИЈУМ

Са часова биологије:
ШКОЛСКИ ХЕРБАРИЈУМ (пано у холу)
 
 Ученици петог разреда реализовали су школски пројекат из биологије -израда хербаријума. Пројекат су радили дужи временски период. Најпре су истраживали биљке у својој околини, сакупљали по датом упутству од стране предметног наставника, лековите, јестиве, медоносне, коровске и друге биљке (поштовали правило да не треба брати ретке и угрожене врсте), пресовали биљке и на крају резултат свог рада презентовали су израдом паноа у холу школе.
 
     Предметни наставник,
      Емилија Максимовић

Излет за ученике петог и шестог разреда на релацији Баљевац-Пирот

7.јуна реализован је једнодневни излет за ученике петог и шестог разреда на релацији Баљевац-Пирот.
Пут нас је водио преко Краљева,Крушевца и Ниша.Пирот је леп и занимљив град на истоку Србије ,па смо имали прилике да посетимо Музеј Понишавље , где су снимљени филмови Зона Замфирова и Ивкова слава.Затим смо обишли Споменик ослободиоцима од Турака,радионицу пиротских ћилима и тврђаву Момчилов град.У повратку ,у близини Пирота, песетили смо манастир Темску. Становници Пирота су веома гостољубиви и срдачни,тако да смо се пријатно осећали. Ученици су били задовољни и неуморни, иако је распоред био густ и план потпуно реализован. Разредне старешине свих одељења петог и шестог разреда су успешно спровели план на задовољство ученика и самих наставника.

Видимо се на неком другом месту наше лепе Србије. За сада поздрав и разгледнице из Пирота

Републичко такмичење из српског језика и језичке културе

Софија Алексић, ученица седмог разреда, данас је представљала нашу школу на Републичком такмичењу из српског језика и језичке културе у Тршићу.

Показала је изузетно знање и освојила друго место.

Софија, браво!

 

Републичко такмичење из српског језика и језичке културе

Ученица седмог разреда Софија Алексић данас је отпутовала у Тршић да би учествовала на Републичком такмичењу из српског језика и језичке културе. Ово није први пут да наша школа, иако мала, има свог представника на овом нивоу. Поносни смо што се традиција наставља.

 

Софија, срећно!

Присуство свечаној церемонији обележавања Дана школе ,,Живан Маричић” из Жиче

Директор и колегинице наше школе присуствовали су свечаној церемонији обележавања Дана школе ,,Живан Маричић” из Жиче.
Већ дуги низ година наше школе негују професионалну сарадњу и удружују се у реализацији амбијенталних активности приликом којих наши ученици стварају и негују међусобна пријатељства.
Приредба коју су колеге из Жиче припремиле носи назив ,,Музичко путовање”. Током приредбе, талентовани ученици представили су своје вештине свирања инструмената, хорског певања и соло извођења. Уз заједничку песму, свирку и игру са својим наставницима дочарали су део стваралачке атмосфере коју у школи негују већ дуго времена и по којој су познати у широј просветној заједници. Током прославе дана школе, били смо у прилици да се дружимо са колегама, начелницом Школске управе Краљево и родитељима ученика. Радујемо се наставку сарадње и новим активностима које планирамо заједно да спроведемо.

Светски дан телекомуникација и информационог друштва

Светски дан телекомуникација и информационог друштва обележава се 17. маја сваке године. Овај дан је установљен у циљу подизања свести о важности информационих и комуникационих технологија и њиховог доприноса друштвеном и економском развоју.

Светски дан телекомуникација и информационог друштва је прилика да се промовишу иновативна решења, да се размене идеје и искуства у области телекомуникација и информационих технологија, да се подигне свест о њиховом значају и да се укаже на то како ове технологије могу да допринесу унапређењу живота људи широм света.

Ученици осмог разреда издвојеног школског места Брвеник на часу Информатике и рачунарства решавајући квиз поновили су научено из ове области.

Осим што омогућавају брзо и ефикасно комуницирање међу људима, информационе и комуникационе технологије имају и кључну улогу у развоју пословања, образовања, здравства, културе, забаве и других области. Светски дан телекомуникација и информационог друштва подсећа нас на то да су ове технологије саставни део наше свакодневице и да је важно да се развијају и унапређују како би се омогућио још већи напредак друштва.