Добродошли на званичну веб презентацију Основне школе „Јосиф Панчић”

Дешавања

Европски дан језика

Поводом Европског дана језика наставници страних језика, енглеског Славица Мандић, немачког Ремзо Сулејмановић, српског језика Оливера Никић и Зорица Чешљарац, библиотекар Ана Мандић одржали су заједничку активност – Лов на књигу.
Уценици 6/1, 7/1, 8/1 су по групама,а уз помоћ оријентира у чијој је изради помогао Марко Јемуовић, тражили скривене књиге енглеских, немачких, руских, српских и француских писаца у парку школе.
Групе су бодоване према сналажењу у читању упутстава и тачности одговара на питања у вези са писцима, књигама и Европским даном језика. Подршку нам је пружио и Милан Јемуовић тако што је фотографисао активности.
Уценици су успешно и са уживањем учествовали у часу, а највише бодова је освојила група 6. разреда.

ОБАВЕШТЕЊЕ

Поштовани родитељи и драги ученици,

Настава за школску 2024/2025. годину почиње у понедељак 2. септембра 2024. године.

Свечани пријем првака биће у 9 часова у понедељак, 2. септембра 2024. године како у матичној школи у Баљевцу тако и у издвојеном школским местима.

Спискови одељења 5. разреда биће објављени у петак 30. августа 2024. године на главном улазу школе у Баљевцу.

Директор школе

Андрија Јевђић

ЗАВРШНИ ИСПИТ 2024.

https://mojasrednjaskola.gov.rs/

еВежбаоница

КОНКУРС ЗА УПИС УЧЕНИКА У ПРВИ РАЗРЕД СРЕДЊЕ ШКОЛЕ

СТРУЧНО УПУТСТВО ЗА СПРОВОЂЕЊЕ ЗАВРШНОГ ИСПИТА

УПУТСТВО ЗА УЧЕНИКЕ И РОДИТЕЉЕ

УПУТСТВО ЗА ПОСТУПАК ПРИГОВОРА НА РЕЗУЛТАТЕ ЗИ

ЗАВРШНИ ИСПИТ

ЗАВРШНИ ИСПИТ је заказан за 17, 18. и 19. јун 2024. године.

Током ова три дана, матуранти ће решавати задатке у оквиру три теста:

  • Српски језик и књижевност, односно матерњи језик и књижевност,
  • Математика,
  • Један од пет предмета које су могли да бирају са листе наставних предмета из природних и друштвених наука: Биологија, Географија, Историја, Физика и Хемија.

Испит сва три дана почиње у 9:00 часова и траје 120 минута.

Ученици су дужни да у школу дођу најкасније до 8:00 часова сва три дана одржавања испита.

Дозвољени прибор за ученике:

ЗА СРПСКИ/МАТЕРЊИ ЈЕЗИК И ТЕСТ ИЗ ИЗАБРАНОГ ПРЕДМЕТА – графитна и плава хемијска оловка (не пиши бриши), гумица,

ЗА МАТЕМАТИКУ – графитна оловка, плава хемијска оловка (не пиши бриши), гумица, троугао, лењир и шестар;

– У просторији у којој полаже испит ученик седи на месту са редним бројем које одговара редном броју на Јединственом списку ученика;

– Од личних ствари на испит се може унети само вода/освежавајући напитак, а све остале ствари обавезно се одлажу на посебно место током трајања испита.

 Тестови на завршном испиту садрже задатке којима се проверава оствареност образовних стандарда дефинисаних на три нивоа постигнућа – основном, средњем и напредном. Досадашња пракса је показала да су на тестовима од 20 задатака, 9 задатака основног нивоа, седам средњег и четири задатка напредног нивоа.

Овде погледајте и све важне датуме за полагање мале матуре и упис у средњу школу.

Како се рачунају бодови за упис у средњу школу?

За упис у четворогодишњу средњу школу неопходно је да ученик оствари укупно најмање 50 бодова, од могућих 100. Када кажемо укупно, онда мислимо на бодове који се добијају на основу успеха оствареног у шестом, седмом и осмом разреду и оне остварене на завршном испиту. Од укупно 100 бодова, ученик на основу општег успеха из школе може да оствари највише 60 бодова, а на основу мале матуре 40 бодова.

Да бисте израчунали број бодова које ученик носи из школе, потребно је да саберете општи успех ђака у 6, 7. и 8. разреду и да их помножите са 4.

(4.50 + 4.47 + 5.00) *4= 55.88

Бодови са тестова рачунају се на следећи начин:

Тест из српског језика – највише 14 бодова

Тест из математике – највише 14 бодова

Тест из изабраног предмета – највише 12 бодова.

Сваки од тестова има укупно 20 задатака, а сваки задатак носи 1 поен. Број бодова на завршном испиту се добија тако што се остварен број поена на тесту из српског језика и математике (максимално 20) множи са 0.70, док на тесту из изборног предмета са 0.60.

Пример:

Ученик је тачно урадио 15 од 20 задатака из српског језика. То значи да је освојио укупно 15*0,7=10,5 бодова из српског језика.

Ако је из математике имао 17 тачно урађених задатака, онда је из тог теста освојио 17*0,7=11,9 бодова.

Код трећег теста рачуна се другачије. Ученик који је тачно решио, рецимо, 18 задатака, своје бодове рачуна тако што 18 помножи са 0,6. Дакле, 18*0.6=10.8 бодова.

Ученик из овог примера са завршног теста носи укупно 10,5 + 11,9 + 10,8 = 33,2 од могућих 40 бодова.

ЦРВЕНЕ КЊИГЕ ФЛОРЕ И ФАУНЕ 

Са часова биологије:

ЦРВЕНЕ КЊИГЕ ФЛОРЕ И ФАУНЕ
 (изложба ученичких радова
петог и осмог разреда)
Црвене књиге су веома важан корак у заштити угрожених врста у којима се објављују научни подаци о степену угрожености врста.
Циљ израде црвених књига:
сагледавање угрожености врста и предлог мера за њихову заштиту.
Ученици су истраживали и прикупљали податке о угроженим врстама користећи различите изворе информација, правили црвене књиге по датом упутству од стране предметног наставника.
    ….Предметни наставник,
         Емилија Максимовић

ШКОЛСКИ ХЕРБАРИЈУМ

Са часова биологије:
ШКОЛСКИ ХЕРБАРИЈУМ (пано у холу)
 
 Ученици петог разреда реализовали су школски пројекат из биологије -израда хербаријума. Пројекат су радили дужи временски период. Најпре су истраживали биљке у својој околини, сакупљали по датом упутству од стране предметног наставника, лековите, јестиве, медоносне, коровске и друге биљке (поштовали правило да не треба брати ретке и угрожене врсте), пресовали биљке и на крају резултат свог рада презентовали су израдом паноа у холу школе.
 
     Предметни наставник,
      Емилија Максимовић

Излет за ученике петог и шестог разреда на релацији Баљевац-Пирот

7.јуна реализован је једнодневни излет за ученике петог и шестог разреда на релацији Баљевац-Пирот.
Пут нас је водио преко Краљева,Крушевца и Ниша.Пирот је леп и занимљив град на истоку Србије ,па смо имали прилике да посетимо Музеј Понишавље , где су снимљени филмови Зона Замфирова и Ивкова слава.Затим смо обишли Споменик ослободиоцима од Турака,радионицу пиротских ћилима и тврђаву Момчилов град.У повратку ,у близини Пирота, песетили смо манастир Темску. Становници Пирота су веома гостољубиви и срдачни,тако да смо се пријатно осећали. Ученици су били задовољни и неуморни, иако је распоред био густ и план потпуно реализован. Разредне старешине свих одељења петог и шестог разреда су успешно спровели план на задовољство ученика и самих наставника.

Видимо се на неком другом месту наше лепе Србије. За сада поздрав и разгледнице из Пирота

Републичко такмичење из српског језика и језичке културе

Софија Алексић, ученица седмог разреда, данас је представљала нашу школу на Републичком такмичењу из српског језика и језичке културе у Тршићу.

Показала је изузетно знање и освојила друго место.

Софија, браво!

 

Републичко такмичење из српског језика и језичке културе

Ученица седмог разреда Софија Алексић данас је отпутовала у Тршић да би учествовала на Републичком такмичењу из српског језика и језичке културе. Ово није први пут да наша школа, иако мала, има свог представника на овом нивоу. Поносни смо што се традиција наставља.

 

Софија, срећно!

Пројекат: Птице мога краја

У реализацији пројеката из биологије учествовали су ученици шестог разреда.

Циљ пројекта: упознавање птица у нашем крају, фактора који их угрожавају и развијање одговорног односа према природи и живим бићима у њој.

Ученици су истражили птице које живе у нашем крају и факторе који их угрожавају,креирали летак, израдили паное у учионици и направили кућице и хранилице за птице.

Организатор пројекта: Емилија Максимовић

Ученици 7. и 8.разреда на тродневној екскурзији

Екскурзија је реализована у периоду од 21.03. до 23.03.2023. г. на релацији Баљевац-Нови Сад. Првог дана посетили су Сремске Катливце, манастир Крушедол. Другог дана ергелу Зобнатица Суботицу и Палићко језеро. Трећег дана Петроварадинску тврђаву. Ученици су имали слободног времена за обилазак Новог Сада, дружење и боље упознавање.

Време у аутобусу неки ученици су искористили да покажу своје мајсторство у шаху.

На екскурзији су били одељенске старешине одељења 7. и 8. р. ,директор школе и доктор.

8. март у Брвенику

Поводом 8. марта ученици млађих разреда су у оквиру часова слободних активности, дигиталног света, музичке културе и одељенске заједнице, као и једносменског рада правили честитке за маме, а потом су израдили и цветове од папира и дрвених стапића.
Спремљена је приредба са темом ,,Мама”, кроз рецитације, песму, игру и скечеве.
Приредба је реализована 8.марта у фискултурној сали.
Присутбовали су уценици старијих разреда, наставници, директор школе и родитељи.
На крају приредбе деца су присутним поделила припремљене поклоне-честитке и цветове.
Ово су реализивали ученици млађих разреда са учитељицама С.Вукосављевић и Ј. Секулић

Пројекат: Утицај киселих киша на биљке

У оквиру пројекта Стем реализован је и 4. школски пројекат: Утицај киселих киша на биљке
У сарадњи са локалним произвођачима повртарског расада, поврћа и цвећа наша школа је покренула 4.пројекат “Загађење ваздуха” на тему – Како киселе кише утичу на биљке. У пројекту учествују ученици 5.и 8. разреда и предметни наставници биологије,географије,хемије, информатике, технике и технологије и математике.

МОЈА ЗЕЛЕНА ШКОЛА

МОЈА ЗЕЛЕНА ШКОЛА

Наша школа је номинована за учешће у пројекту “Школе за бољи квалитет ваздуха”. Овај пројекат је покренуо УНИЦЕФ уз подршку Министарства просвете, науке и технолошког развоја, а циљ је заједничко праћење квалитета ваздуха, СТЕМ образовање и омладински активизам у Србији. Пројекат ће трајати до 2023. године уз финансијску подршку амбасаде Краљевине Норвешке.

Пројекат СТЕМ – „Моја зелена школа“
Пројекат „Моја зелена школа“ се ослања на научни процес којим метеоролози долазе до података о временским приликама.
1.Како меримо температуру?
2.Како се на основу тих мерења пројектују или адаптирају простори у којима боравимо?
3.Како можемо предвидети колика ће бити температура за неколико година?

Општи циљ пројекта је разумевање методологије примене истраживачког учења и пројектне наставе у СТЕМ системима.

Специфични циљеви:
Упознавање учесника са методом истраживачког учења кроз практичан рад.
Упознавање учесника са методом пројектне наставе кроз задатак.
Упознавање организације рада у различитим школама уз хоризонтално учење.
Развој разумевања о истраживачком учењу и пројектној наставни кроз повратне информације од ментора.
Разумевање јаких и слабих страна спроведеног пројекта.

Семинар на тему:,,Како направити образовни филм у уционици”

Дана 11.3.2023. године у просторији наше школе одржан је семинар на тему:,,Како направити образовни филм у учионици”. Организатори програма су Горанка Марковић, проф.разредне наставе и Данило Спсојевић, проф.српског језика и књижевнисти.